mandag 30. mai 2011

På leting etter Mia

Byen, sett fra Ulriken.
Mia er en Tibetansk spaniel, og hun kommer egentlig fra Finland. Du kan finne mer om henne ved å lese på www.lyngtunet.com, som er hjemmesiden til Kennel Lyngtunet.
I går, Søndag 29. mai, forsvant hun under en tur på Ulriken, og alle vi som er glade i henne stilte opp for å lete etter henne. Det ble lett i hele går, men uten resultat. I dag dro vi opp, og letingen endte heldigvis godt.
Marie, Jasmin og Gullivar
Jeg er ikke verdens beste klatrer, så det ble til at jeg holdt meg med Marie. Hun var en fin støtte under dagens leting. Vi hørte Mia bjeffe, men fant henne ikke. Imidlertid kunne vi fortelle Røde kors hvor vi hørte bjeffingen. Rune, en av de som ble igjen til sist fant henne. Ikke bare det, men de fant henne helt uskadet. Hun sto på en fjellhylle, og måtte reddes ned. På denne turen tok jeg en mengde bilder, og jeg håper at du vil kikke på dem. Kanskje du får lyst til å besøke Ulriken, naturperlen som ligger midt i byen Bergen.
Naturperle midt oppe i fjellsiden.








Selv fikk jeg en fantastisk naturopp-levelse, selv om bakgrunnen for turen var så tragisk. Jeg må innrømme at jeg presset meg til ytterkanten av det jeg klarer, men det frister til gjentakelse. Jeg skal opp igjen til Ulriken, fjellet midt i Bergen by, og det skal ikke bli lenge til.
Forresten, dersom du vil se flere av bildene, kan du trykke på galleriet mitt på Flikr. Du finner det på høyre siden her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar